Aktualności

Kolejkomat (system kolejkowy) - Nowe funkcjonalności w naszym kolejkomacie

Nowe funkcjonalności w naszym kolejkomacie

Wydaliśmy nową wersję naszego systemu kolejkowego, w której znalazło się kilka nowych funkcji.

Nowy algorytm wyliczający czasy oczekiwania

Teraz przed każdym wydrukiem biletów następuje analiza wszystkich włączonych stanowisk i uruchomionych na nich kolejek. Następnie jest przeprowadzana symulacja i na tej podstawie jest wyliczany szacunkowy czas oczekiwania. Trzeba zauważyć, że czas obsługi 1 biletu jest mierzony od momentu kliknięcia w przycisk „osoba weszła” do momentu wywołania kolejnego biletu. Z tego też powodu w konfiguracji każdej kolejki musimy ustawić szacunkowy czas obsługi 1 biletu dla każdej kolejki osobno (minimalny oraz maksymalny). Dzięki temu możemy „wyciąć” bilety, które wykraczają zdecydowanie poza ten czas (np. gdy wywołano ostatniego klienta i stanowisko miało 30 minut przerwy, a następnie zaczęło dalej pracować). Aby system dobrze liczył te czasy musi troszkę popracować, 2–3 dni dla każdej kolejki.

Statystyki / raporty

Drugą ważną nowością są statystyki. Umożliwiliśmy pisanie zapytań sql, które potem wrzucamy do pliku tekstowego i z tego powstaje raport. Możemy wygenerować praktycznie każdy raport jaki klient oczekuje i od razu go opublikować (bez wydawania nowej wersji). Oczywiście w ramach danych, które gromadzimy. Każdy raport można zapisać do pliku csv i potem dalej sobie obrabiać i drukować. Raporty będą się prawidłowo generowały dopiero od wgrania aktualnej wersji (261).

Rejestracja online

Wydaliśmy moduł www oraz moduł mobilny (aplikacja dla systemu Android), w którym klienci mogą robić rezerwacje biletów online. Następnie na miejscu można bilet wydrukować zbliżając telefon do czytnika na infoKiosku. Gdy mamy włączoną opcję sprawdzania lokalizacji w telefonie, bilet wygeneruje się w aplikacji, gdy będziemy już na miejscu. W zależności od potrzeb, możemy całkowicie zablokować możliwość rejestracji online i rejestrować osoby w siedzibie.

Nowa forma wyświetlania kolejnych numerów

Kolejną innowacją jest wyświetlanie na wyświetlaczu centralnym numerów w formie wyskakujących okien (jeden duży migający numer na całym ekranie). Oczywiście to jest opcja, ponieważ nadal możemy używać istniejącej funkcjonalności. W zależności czy bilet jest zwykły czy dla osoby niepełnosprawnej wyświetla się w innych kolorach. Wielkości okien, kolory i czcionki skofigurujemy w ustawieniach. Można również rozróżnić sposoby wyświetlania dla różnych grup biletów np. standardowe dla biletów normalnych i nowe dla biletów osób niepełnosprawnych.

Zachęcamy do instalacji najnowszej wydanej wersji.