Poniżej w przejrzysty sposób zilustrowaliśmy sposób działania kolejkomatu. Wydzieliliśmy dwie drogi obsługi. Pierwsza przedstawia ścieżkę postępowania z punktu widzenia klienta zewnętrznego firmy. Poniższy opis prowadzi go przez wszystkie możliwości z jakimi może się spotkać. Drugi wariant dotyczy pracownika firmy obsługującego kolejkomat. Przedstawia on podstawowe dostępne opcje, z którymi spotyka się pracownik obsługujący system.
Samodzielny wybór właściwego biletu w InfoKiosku lub zgłoszenie się do punktu rejestracji.
Samodzielna rejstracja online poprzez aplikację mobilną dla systemu Android lub stronę internetową.
Wydrukowanie biletu z InfoKiosku lub otrzymanie biletu w rejestracji (panele informacyjne umieszczone w poczekalni pokazują kolejne numery wywoływanych biletów).
Oczekiwanie na wywołanie w poczekalni (nie wyrzucaj biletu).
Wywołanie numeru biletu na monitorze.
Wejście na wizytę.
Zakończenie wizyty lub przesunięcie posiadanego biletu do innej kolejki w celu dalszych wizyt (bez konieczności drukowania kolejnego biletu).
Zakończenie wizyty lub przejście do poczekalni do nowej kolejki.
Stworzenie nowego biletu przez pracownika lub przez klienta w InfoKiosku.
Pojawienie się kolejnych numerów w systemie.
Pracownik przyjmujący klientów wywołuje kolejny numer biletu lub wybiera dowolny numer z kolejki (możliwość ponownego przypominającego wezwania numeru biletu).
Pracownik przyjmuje klienta (możliwość usunięcia lub przesunięcie biletu niezrealizowanego przez klienta).
Zakończenie sprawy lub przeniesienie biletu klienta do innej kolejki (możliwość przeniesienia klienta na początek lub koniec nowej kolejki).
Poinformowanie klienta o przeniesieniu.
Wywołanie kolejnego numeru.